Weij
Så var headern fixad :P Man fick fundera ett bra tag på hur faen man skulle göra, men det var ju lättare än vad jag trodde. Tack Joel, nu slapp jag leta i kodmallen i alla fall.^^
Ja, så vad har hänt då? Jag har bråkat lite med ett visst företag som säljer grejer över internet. Vi kan kalla företaget Ginza. Vi kan låtsas att deras hemsideadress är http://www.ginza.se också.
Mitt Wii har pajjat, det går till en errorsida efter typ 5 minuter när man spelar så det var dags att försöka fixa det. Och eftersom Nintendo vägrar svara på mitt mail så ringde jag till Bergsala AB (återförsäljaren av Nintendo i Sverige). Dom sa att det bara var att skicka in det och laga det...
"Nej", sa jag. "Den var bara på ett år."
"Va? Men det är lag på två års garanti på all teknik i Sverige"
Hur som så sa hon att det bara var att ringa tillbaka till Game om det blev problem för i så fall skulle dom ta kontakt med konsumentverket åt mig och snacka lite med Ginza. What!? Nice värre^^
Så jag ringde Ginza och berättade det här (en väldigt sur gubbejä*el fick jag prata med).
"Kan du vänta ett tag?", sa han och försvann.
Efter en halv minut kom han tillbaka och sa (astrevlig):
"Jomen du, det är bara att skicka ner det så löser vi det!"
Och till sist vill jag då ge en eloge till Game i Västerås! Har aldrig fått en bättre service, om ni vill ha kvar kunder så gör som Game gör; var trevliga så löser nog resten sig^^
Cheers!
//Patrik
Ja, så vad har hänt då? Jag har bråkat lite med ett visst företag som säljer grejer över internet. Vi kan kalla företaget Ginza. Vi kan låtsas att deras hemsideadress är http://www.ginza.se också.
Mitt Wii har pajjat, det går till en errorsida efter typ 5 minuter när man spelar så det var dags att försöka fixa det. Och eftersom Nintendo vägrar svara på mitt mail så ringde jag till Bergsala AB (återförsäljaren av Nintendo i Sverige). Dom sa att det bara var att skicka in det och laga det...
Jippie!
Så jag ringde till en återförsäljare (Game i Västerås) och fick prata med världens bästa försäljare. Hon tog mitt nummer och lovade att kolla upp hur mycket det skulle kosta och så. Riktigt trevlig. Så frågade hon om jag inte hade nån garanti kvar. "Nej", sa jag. "Den var bara på ett år."
"Va? Men det är lag på två års garanti på all teknik i Sverige"
Jasså?
Varför får man inte reda på sånt?Hur som så sa hon att det bara var att ringa tillbaka till Game om det blev problem för i så fall skulle dom ta kontakt med konsumentverket åt mig och snacka lite med Ginza. What!? Nice värre^^
Så jag ringde Ginza och berättade det här (en väldigt sur gubbejä*el fick jag prata med).
"Kan du vänta ett tag?", sa han och försvann.
Efter en halv minut kom han tillbaka och sa (astrevlig):
"Jomen du, det är bara att skicka ner det så löser vi det!"
Vilka stolpskott!
Dom försöker alltså lura sina kunder på ett helt års garanti. Jävla stil... Ska bojkotta dom framöver i alla fall... Och till sist vill jag då ge en eloge till Game i Västerås! Har aldrig fått en bättre service, om ni vill ha kvar kunder så gör som Game gör; var trevliga så löser nog resten sig^^
Cheers!
//Patrik
Kommentarer
Postat av: Joelsi
HELL YEAH!! I RULE ASS FUCK YEAH NAJS BET EVER SEEN WORLD BEFORE AJAX NAJs!!!!!!
Postat av: Magdalena
Det är inte bara de som luras. Vad du än köper så stör det "ett års garanti", fast det är två som gäller.
Det är synd att alla inte vet om att det är två som gäller och ännu mera synd att företagen är as och bara säger ett. BLÄ!
Trackback